Mások, hogy csinálják? Mik a legfőbb tanulságok? Melyek a legnagyobb kihívások? Tagvállalataink körében interjúsorozatot indítottunk, hogy megosszuk a pandémiás helyzet tapasztalatait, tanulságait.
Aki ezúttal válaszol: Sólyom Béla – stratégiai projektvezető, Praktiker Kft.
A cikk elolvasásához szükséges idő: kb. 2 perc
Az interjúsorozat korábbi részei:
#1 Mylan Hungary Kft.
#2 CooperVision CL Hungary Kft.
#3 Hungarian Alliance Logistics Kft.
1. Mi a legnagyobb megoldandó feladat, amivel szembesített Benneteket a krízis?
Az egyik a megnövekedett bizonytalanság: csökkentett nyitva tartás, iskolák, óvodák bezárása, változó vevői igények, dolgozók kiesése – betegség miatt vagy azért, mert otthon kellett maradniuk a gyerekkel –, zavarok az ellátási láncban, nem lehetett látni hová fejlődik a járvány, mik lesznek az állami intézkedések stb.
Változtatni kellett továbbá az eddigi munkamódszereken, folyamatokon: a személyes találkozásokat minimalizálni kellett, át kellett állni online munkavégzésre, kapcsolattartásra.
Nem utolsó sorban pedig, bár a vevőszám valamelyest csökkent, azonban a Praktiker áruházak lecsökkentett nyitvatartási ideje miatt az intenzitás, ezáltal a folyamataink, munkatásaink leterheltsége növekedett.
2. Hogyan próbáltok előnyt kovácsolni a jelenlegi helyzetből?
A fentiek komolyan átalakíthatják a munkavégzés módját, gyorsítják a digitalizációt, elősegíthetik az otthoni munkavégzés szerepének újragondolását. Ezek a hatások mind-mind sok kérdést és gondolatot eredményeztek, közös gondolkodási folyamatokat indítottak el, de még nincsenek rá kiforrott válaszaink.
3. Mi az, ami már soha nem lesz olyan a cégen belül, mint azelőtt?
Gyakorlatban tapasztaltuk, hogy amiről korábban azt hittük, nem lehet másként csinálni, az mégis működik más formában is. Az online működés térhódítása és bizonyos területeken a home office arányának növekedése nem visszafordítható.
4. Mi ment meglepően jól a változtatások közül?
Átállás a már említett online működésre, otthoni munkavégzésre – bizonyították működőképességüket.
5. Mi az, amivel még továbbra is küzd a vállalat?
Ez a helyzet sok új gondolatot is elindított, a kényszerből alkalmazott megoldások egy része jól működik. Át kell gondoljuk, hogy ezek közül melyeket érdemes a járvány utáni időszakra is beépíteni a mindennapi gyakorlatba.
6. Mi a legnagyobb személyes munkahelyi felismerésed a járvány kapcsán?
Az alkalmazkodási képesség meg van a vállalatban, de a járványhelyzet megmutatta, mennyire fontos ezt a képességet állandóan fejleszteni, mivel ez egyre nagyobb szerepet játszik az üzleti életben.
Az interjúsorozat további részei:
#5 Nilfisk Production Kft.
#6 Lufthansa Systems Hungária Kft.
#7 Coloplast Hungary Kft.
#8 UNOBI Design Communication Kft.
#9 SAP Hungary Kft.
Könyvajánló
- Érdekel a barcelonai 365.café hálózat inspiráló lean átalakulásának teljes története?
- Milyen kudarcaik voltak a kezdetekben és hogyan léptek rajtuk túl?
- Hogyan alkalmazták a lean szemléletet a folyamataikban és a munkamódszereikben, ami végül elvezetett a rendőrségi razziáig?
Tanulj az ő lean utazásukból, és alkalmazd a tanultakat! A Lean, a mindennapi kenyerünk című könyvet ajánljuk mindazoknak, akik most ismerkednek a lean szemlélettel, vagy egy könnyebb olvasmány segítségével szeretnék alkalmazottaikat, ismerőseiket bevonni a lean utazásba.