Mások, hogy csinálják? Mik a legfőbb tanulságok? Melyek a legnagyobb kihívások? Tagvállalataink körében interjúsorozatot indítottunk Covid körkép 6 kérdés – 6 válasz címen, hogy megosszuk a pandémiás helyzet tapasztalatait, tanulságait.
Aki ezúttal válaszol: Bíró Mária – cégtulajdonos, UNOBI Design Communication Kft.
A cikk elolvasásához szükséges idő: kb. 2 perc
Az interjúsorozat korábbi részei:
#1 Mylan Hungary Kft.
#2 CooperVision CL Hungary Kft.
#3 Hungarian Alliance Logistics Kft.
#4 Praktiker Kft.
#5 Nilfisk Production Kft.
#6 Lufthansa Systems Hungária Kft.
#7 Coloplast Hungary Kft.
1. Mi a legnagyobb megoldandó feladat, amivel szembesített Benneteket a krízis?
Az UNOBI Designnál, termelő cégként a folyamatoptimalizálás az a terület, amibe folyamatosan sok energiát és munkát teszünk. Most ezt ki kellett egészíteni egészségügyi szempontokkal is, arra maximálisan ügyelve, hogy a partnerek felé ne legyenek csúszások, olyan intézkedésekből eredően, mint pl. 1 napig a csomagkaranténban kellett tartani az alapanyagokat, vagy a munkafolyamatok átszervezésével külön vagy eltolt munkaidőben jártak be a munkatársaink dolgozni.
2. Hogyan próbáltok előnyt kovácsolni a jelenlegi helyzetből?
Több változásba szinte belekényszerültünk, olyanokba is, amelyek már az asztalon voltak, de még nem kaptuk fel őket 🙂
- rövidítettük az adminisztrációs folyamataink átfutási idejét és digitalizáltunk, ahol lehetett
- stratégiai átvilágításba kezdtünk, amihez bevontunk külső tanácsadót is
- még jobban oda kellett figyelnünk munkatársainkra: a helyzet kezelése miatt a hétköznapokban még több személyes és szakmai beszélgetésen vagyunk túl, amelyekből tanultunk és segítene minket a további fejlődésben
3. Mi az, ami már soha nem lesz olyan a cégen belül, mint azelőtt?
Rájöttünk, milyen jól működnek a papírmentes folyamatok! Eddig a lean szemléletet csak a termelésben használtuk, de ma már látjuk, hogy adminisztratív területeken is aranyat ér 🙂
4. Mi ment meglepően jól a változtatások közül?
Eddig is tudtuk, hogy az UNOBI Designnál legjobb kollegákkal dolgozunk, de így is megleptek az elkötelezettségükkel, azzal, ahogy a munkafolyamatok változásának hírét fogadták, valamint ők is részt vettek az új folyamatok kitalálásában, azok gyors megvalósításában.
5. Mi az, amivel még továbbra is küzd a vállalat?
Nálunk is látszik, hogy most többet kell tenni a megrendelési mennyiségek fenntartásáért. Folyamatos kapcsolattartással, partnereink ki nem mondott igényeinek feltérképezésével és gyors reagálással lépünk előre, hogy kitettségünket csökkentsük.
6. Mi a legnagyobb személyes munkahelyi felismerésed a járvány kapcsán?
Számomra az a tanulság, hogy indok nélkül is el kell képzelni a lehetetlent és ehhez kell igazítanunk a folyamatainkat. Szüntelenül gyakorolnunk kell, hogyan hagyjuk el a komfortzónánkat.
Az interjúsorozat további részei:
#9 SAP Hungary Kft.
Könyvajánló
- Érdekel a barcelonai 365.café hálózat inspiráló lean átalakulásának teljes története?
- Milyen kudarcaik voltak a kezdetekben és hogyan léptek rajtuk túl?
- Hogyan alkalmazták a lean szemléletet a folyamataikban és a munkamódszereikben, ami végül elvezetett a rendőrségi razziáig?
Tanulj az ő lean utazásukból, és alkalmazd a tanultakat! A Lean, a mindennapi kenyerünk című könyvet ajánljuk mindazoknak, akik most ismerkednek a lean szemlélettel, vagy egy könnyebb olvasmány segítségével szeretnék alkalmazottaikat, ismerőseiket bevonni a lean utazásba.