Covid körkép
6 kérdés – 6 válasz
SAP Hungary #9

Mások, hogy csinálják? Mik a legfőbb tanulságok? Melyek a legnagyobb kihívások? 
Tagvállalataink körében interjúsorozatot indítottunk, hogy megosszuk a pandémiás helyzet okotapasztalatait, tanulságait.
Aki ezúttal válaszol: Pintér Szabolcs – ügyvezető igazgató, SAP Hungary Kft.

A cikk elolvasásához szükséges idő: kb. 2 perc

Az interjúsorozat korábbi részei:
#1 Mylan Hungary Kft.
#2 CooperVision CL Hungary Kft.
#3 Hungarian Alliance Logistics Kft.
#4 Praktiker Kft.
#5 Nilfisk Production Kft.
#6 Lufthansa Systems Hungária Kft.
#7 Coloplast Hungary Kft.
#8 UNOBI Design Communication Kft.

1. Mi a legnagyobb megoldandó feladat, amivel szembesített Benneteket a krízis?

A járvány indulásakor egy hét alatt kellett az SAP-nál dolgozó 1.200 fő otthoni munkavégzésének feltételeit biztosítani, illetve a személyes ügyintézést igénylő HR és adminisztrációs folyamatokat is át kellett alakítani az új helyzetnek megfelelően. Előnyt biztosított számunkra a cég magasszintű digitalizáltsága, illetve az otthonról történő munkavégzéssel is több éves tapasztalatunk van, így rövid időn belül online tréningekkel és új folyamatokkal tudtuk segíteni a meglévő kollégák munkáját, továbbá az új dolgozók felvételét és integrálását.

Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy folyamatos visszajelzést szerezzünk a kollégáktól arról, hogy mi okoz számukra problémát az új környezetben, ezért felmérésekkel igyekeztünk megtalálni azokat a területeket, ahol több támogatásra van szükségük.

A járvány kitörésekor más vállalatok számára is ingyenesen elérhetővé tettük – más alkalmazásokkal együtt – a Remote Work Pulse megoldásunkat, hogy a krízishelyzet közben is segítsük a cégeket az üzletfolytonosság megtartásában.

2. Hogyan próbáltok előnyt kovácsolni a jelenlegi helyzetből?

Ebben a nehéz időszakban igyekszünk a jelenlegi problémákra reflektáló ajánlatokkal és a visszajelzések nyomon követésével még szorosabb kapcsolatot kialakítani az ügyfeleinkkel. Úgy tapasztaljuk, hogy a krízis még jobban felgyorsítja a vállalatok felhőre való átállását, illetve az SAP termékei a járvány kezelésében is segítséget nyújtanak az egészségügyi és a kormányzati szektor számára világszerte – Németország például az SAP megoldása mellett tette le a voksát a járvány terjedésének nyomon követésére. A következő időszakban valószínűleg kiemelt fontosságú marad az egészségügyi adatok monitorozása, illetve ezek alapján előrejelzések és tendenciák készítése, amelyekre az SAP-nak egyedülálló megoldásai vannak – nem véletlen, hogy több országban, köztük Németországban és az Egyesült Államokban is segíti az SAP a helyi közigazgatási intézményeket.

A cégen belül az online munkavégzéssel az egyes lokációknak, illetve a különböző területeknek több lehetőségük van az együttműködésre, emellett már most dolgozunk azon, hogy fog megváltozni a vállalat belső működése a járványhelyzet után, ugyanis a munka világának átalakulása hihetetlenül felgyorsult. Szeretnénk lépést tartani a változásokkal.

3. Mi az, ami már soha nem lesz olyan a cégen belül, mint azelőtt?

Mivel a munka világának átalakulása realitás lett, ezért valószínűleg nem térünk vissza teljesen a régebbi szokásokhoz. A távolról való munkavégzés valószínűleg még inkább elfogadott lesz a jövőben, illetve a folyamataink is egyre kevésbé lesznek személyes találkozáshoz kötöttek.

4. Mi ment meglepően jól a változtatások közül?

A rugalmas munkaidő-beosztás, az otthoni munkavégzés és a globális együttműködést támogató folyamatok nálunk adottak voltak, illetve a csapatokon belüli bizalom is, amely a távoli munkavégzéshez való sikeres átálláshoz elengedhetetlen. A cég nemcsak az otthonról való munka technológiai hátterében igyekszik segítséget nyújtani, hanem testileg és mentálisan is, akár pszichológiai előadásokkal, akár online jógaórával.

5. Mi az, amivel még továbbra is küzd a vállalat?

A céges munkakörnyezetünk kiemelkedő, az irodai élet emiatt természetesen hiányzik a kollégáknak. A csapatok egymás közti kommunikációjára és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra mindig kiemelt figyelmet fordítottunk, ezt pedig ugyancsak nehéz virtuálisan pótolni, ahogy az oktatások légköre is más az online térben.

6. Mi a legnagyobb személyes munkahelyi felismerésed a járvány kapcsán?

A megváltozott munkakörülményeket a cég rendkívül dinamikusan és hatékonyan kezelte, de ez lehetetlen lett volna a munkatársak rugalmassága és bizalma nélkül. A jelenlegi helyzet egy tanulási folyamat mindannyiunk számára: büszke vagyok a munkavállalóinkra, hiszen az érzelmi hullámvölgyek és a csapatmunka nehézségei ellenére a home office hatékonysága és a produktivitás egyre növekszik, esetenként meg is haladja a korábbi szintet.

Cikkajánló

Érdekel a barcelonai 365.café hálózat inspiráló lean átalakulásának teljes története? Milyen kudarcaik voltak a kezdetekben és hogyan léptek rajtuk túl? Hogyan alkalmazták a lean szemléletet a folyamataikban és a munkamódszereikben, ami végül elvezetett a rendőrségi razziáig?