Lean problémamegoldók kézikönyve

6.230 Ft8.900 Ft

“Meglátása szerint a legtöbb üzleti probléma négy fő kategóriába sorolható, amelyek más-más gondolkodási folyamatot, fejlesztési módszert és menedzsment-megközelítést igényelnek.”

Leírás

Lean problémamegoldók kézikönyve (Four Types of Problems)
Art Smalley

A legtöbb cégvezető és csapat automatikusan az ismerős és standard problémamegoldó módszerekhez nyúl, amikor bármilyen gonddal szembesül, de ezzel felesleges nehézségeket, frusztrációt, csúszásokat és hatékonyság-csökkenést okoznak a probléma megoldása során – már amennyiben a probléma egyáltalán megoldódik! Másképp fogalmazva: újra és újra a régi kalapácshoz nyúlnak, mintha mindegyik üzleti probléma ugyanaz a szög volna. A Lean problémamegoldók kézikönyve című könyvben a szerző, Art Smalley, a folyamatos fejlesztés szakértője, megmutatja, hogyan törhetünk ki ebből a csapdából. Meglátása szerint a legtöbb üzleti probléma négy fő kategóriába sorolható, amelyek más-más gondolkodási folyamatot, fejlesztési módszert és menedzsment-megközelítést igényelnek. Ezek az alábbiak: problémamegoldók kézikönyve ábraproblémák négy típusa

  1. Hibaelhárítás:reaktív folyamat, mely során gyorsan megszüntetjük az abnormális állapotokat azzal, hogy haladéktalanul visszatérünk az ismert standardhoz.
  2. Standardtól való eltérés:strukturált problémamegoldó folyamat, amely elsősorban a gyökérokot veszi célba a probléma definiálása, célkitűzés, elemzés, ellenintézkedések foganatosítása, ellenőrzések, standardok és nyomon követő tevékenységek révén.
  3. Célállapot:folyamatos fejlesztés (kaizen), amely túlmutat a meglevő teljesítményszinteken, hogy ezáltal új és jobb standardokat vagy állapotokat érjünk el.
  4. Nyíltvégű és innováció:szakadatlan törekvés a kreativitás és egy jövőkép vagy ideális állapot szintézise révén, amely radikális fejlesztésekkel jár és a jelenlegi szinten túlmutató, nem várt termékeket, folyamatokat, rendszereket hoz létre, vagy értéket teremt az ügyfél számára.

„A szervezetek és egyének, bármely szinten legyenek is, rendre belesétálnak ebbe a csapdába: egyetlen elsődleges és standard megoldásuk van minden problémára” – állítja Smalley, aki a problémamegoldást a Toyota híres Kamigo motorgyárában tanulta Tomoo Harada-tól, aki azokat a karbantartási tevékenységeket vezette, amelyek biztosították az Taiichi Ohno-féle innovációkhoz szükséges stabilitást a Toyota Termelési Rendszerben (TPS).
„Mindegyik problémakategória-típusnak megvan a maga alrendszere és a felszínre kerülő mechanizmusa, menedzsment-megközelítése és nehézségi szintje” – fejti ki. – „Nincs minden helyzetre megfelelő egységes megoldás, és amikor a munkatársakat megtanítjuk az eszközök vagy technikák használatára, azzal még csak a felszínt kapargatjuk.”

Lean problémamegoldók kézikönyve című könyvből megtanulhatjuk:

  • A négy problémamegoldó megközelítést, amelyek szinte bármely üzleti probléma esetén hatékonyak;
  • Hogyan érdemes az „abnormális helyzetek” kezelésétől elindulni az összetettebb problémamegoldó rutinok felé, amelyek fejlesztik az embereket és sokszínűbb folyamatos fejlesztési kultúrát hoznak létre;
  • Mikor, hogyan és melyik típust érdemes használni, valódi példákon keresztül bemutatva;
  • Melyek az egyes problémamegoldó típusok erősségei és korlátai;
  • Melyek az egyes típusoknak megfelelő alrendszerek;
  • Mi az időzítés és ütemezés fontossága minden egyes rutin esetében;
  • Melyik a három fő ellenintézkedési típus, és mikor érdemes használni ezeket;
  • A problémamegoldásban hogyan lehet a 4C-elvet felhasználni az 1. típus, azaz hibaelhárítás esetében;
  • Mi a frontline szupervizorok kritikus szerepe a hibaelhárításban;
  • Melyik a 2. típusú – standardtól való eltérés – problémamegoldást igénylő két állapot;
  • Mi a 2. típusú problémamegoldás hét alaplépése, és azok legfontosabb pontjai;
  • Miben különbözik a 3. típusú problémamegoldás az 1. és 2. típustól;
  • A 3. típusú szemlélet miért alkalmazható bármely tevékenység – gyártás, szolgáltatások, egészségügy, logisztika; közigazgatás stb. – esetében;
  • Melyek a szakemberek meglátásai a design szemlélet és az innováció modern, 4. típusú problémamegoldó megközelítéséről;
  • Milyen tételekből áll a 4. típus ellenőrzőlistája;
  • Melyik az a hat alternatív téma, amely az összes problémamegoldó típusra érvényes;
  • Hogyan mérjük fel egy vállalat képességeit mind a négy típus és négy eltérő készségszint esetében;
  • Mi a folyamatos fejlesztés legfőbb eszközei mögött húzódó szemlélet és logika;

Fentiek rögzítését több mint hatvan illusztráció támogatja, továbbá minden fejezet végén összefoglaló kérdések segítik a pontos megértés ellenőrzését.

Támogatónk

eon logó

ISBN 978-615-5887-01-7
Terjedelem: 163 oldal (184×248 mm)


Problémák négy típusa workshop 

Problémamegoldás a gyakorlatban problémák négy típusa workshopMagas a fluktuáció? Alacsony a gépek rendelkezésre állása? Ismétlődnek a minőségi problémák, emelkedik a selejtszázalék? Magasak a működési költségek? Egyre több az elégedetlen ügyfél? Tapasztaltad már, hogy minduntalan ugyanazokat a problémákat kell újra és újra megoldani?  A workshop célja, hogy a problémamegoldás területén világszerte elismert szakértő, Art Smalley Lean problémamegoldók kézikönyve című művének feldolgozásán keresztül a résztvevők megismerjék az üzleti problémák megoldásának négy fő típusát, amelyek más-más gondolkodási folyamatot, fejlesztési módszert és menedzsment-megközelítést igényelnek.

A problémák négy típusa workshop részleteiért kattints ide!

 

A szerzőről Art Smalley portréArt Smalley világszerte elismert szakértő a vezetés, a problémamegoldás, valamint az operatív fejlesztés területeken. Az 1980-as évek végén Art az első amerikaiak közé tartozott, akik Japánban a Toyota Motor Corporationnál dolgoztak. A kezdeti időkben különböző japán egyetemeken tanult, majd a Toyota Production System (TPS) elveit a híres Kamigo motorgyárban sajátította el, ahol Taiichi Ohno volt az alapító gyárigazgató. Art emellett jelentős szerepet játszott a TPS módszerek és precíziós eszközök fejlesztésében és átvételében a Toyota tengerentúli üzemeiben is. Miután egy évtizedet töltött Japánban, Art visszatért az Egyesült Államokba, és öt éven át a Donnelly Corporation lean igazgatójaként dolgozott. Art segítségével valósult meg Észak-Amerika egyik leglenyűgözőbb lean átalakulása. A Donnelly több díjat is elnyert, miközben jelentősen javult mind a nettó árbevétele, mind a biztonságra, minőségre, termelékenységre, szállításra és munkamorálra vonatokozó operatív mérőszámai. A Forbes és számos egyéb kiadvány is beszámolt Art munkásságáról és a fenti fordulatról. Art 1998-ban csatlakozott a McKinsey & Company nemzetközi tanácsadó cégéhez, ahol az egyik vezető lean szakember volt. Számos Fortune 500-ügyfelet támogatott operatív kérdésekben, többek között a lean megvalósításával kapcsolatban, és számos sikeres minőségi, költséghatékonysági és szállítási teljesítés fejlesztésére irányuló projektet vezényelt le. Art 2003-ban elindította a saját vállalatát, az Art of Lean Inc.-t, és most az idejét különféle profilú cégek között osztja meg, mint amilyen a Parker Hannifin, Delphi, Timken, Schlumberger, Gillette, Nexteer, Sandia National Laboratories, illetve magántőke befektetői csoportokkal és egyéb vállalatokkal dolgozik. Weboldala a vezetésről és a leanről szóló cikkek, útmutatók és dokumentumok valóságos tárháza: www.artoflean.com. Art a Lean Enterprise Institute és globális társszervezeteinek szerzője és tanácsadója, világszerte tart előadásokat neves gyártók felső vezetőinek. Art 2005-ben adta ki a Shingo Publication Award díjjal jutalmazott Creating Level Pull című könyvét, amely az alapvető húzórendszer létrehozásáról szól. 2008-ban társszerzője volt a Shingo-díjas Understanding A3 Thinking című könyvnek barátja és kollégája, Durward K. Sobek professzor mellett. 2010-ben Isao Kato-val együttműködve Art kiadta a Toyota’s Kaizen Methods: Six Steps to Improvement című kötetet. Art a legutóbbi, Four Types of Problems című könyvét 2018-ban fejezte be, melyet a Lean Enterprise Institute adott ki.

További információk

Tömeg0,7 kg
Ár - Könyvek

Tagi ár (-30%) [befizetett tagdíjjal], Normál ár

Érdekelhetnek még…