Problémák négy típusa

Magyar nyelvű, nyitott workshop a
Lean problémamegoldók kézikönyve alapján

Magas a fluktuáció? Alacsony a gépek rendelkezésre állása? Ismétlődnek a minőségi problémák, emelkedik a selejtszázalék? Magasak a működési költségek? Egyre több az elégedetlen ügyfél? Tapasztalta már, hogy minduntalan ugyanazokat a problémákat kell újra és újra megoldani?

Mindegy, mekkora egy cég, abban egyetérthetünk, hogy tevékenysége során nap mint nap megoldandó problémákba fog ütközni. A legtöbb cégvezető és csapat automatikusan az ismerős és standard problémamegoldó módszerekhez nyúl, amikor bármilyen gonddal szembesül, de ezzel felesleges nehézségeket, frusztrációt, csúszásokat és hatékonyság-csökkenést okoznak a probléma megoldása során – már amennyiben a probléma egyáltalán megoldódik! Másképp fogalmazva: újra és újra a régi kalapácshoz nyúlnak, mintha mindegyik üzleti probléma ugyanaz a szög volna.

A WORKSHOP CÉLJA

A workshop célja, hogy a problémamegoldás területén világszerte elismert szakértő, Art Smalley Lean problémamegoldók kézikönyve című művének feldolgozásán keresztül a résztvevők megismerjék az üzleti problémák megoldásának négy fő típusát, amelyek más-más gondolkodási folyamatot, fejlesztési módszert és menedzsment-megközelítést igényelnek. Ezek az alábbiak:

  1. Hibaelhárítás: reaktív folyamat, mely során gyorsan megszüntetjük az abnormális állapotokat azzal, hogy haladéktalanul visszatérünk az ismert standardhoz.
  2. Standardtól való eltérés: strukturált problémamegoldó folyamat, amely elsősorban a gyökérokot veszi célba a probléma definiálása, célkitűzés, elemzés, ellenintézkedések foganatosítása, ellenőrzések, standardok és nyomon követő tevékenységek révén.
  3. Célállapot: folyamatos fejlesztés (kaizen), amely túlmutat a meglevő teljesítményszinteken, hogy ezáltal új és jobb standardokat vagy állapotokat érjünk el.
  4. Nyíltvégű és innováció: szakadatlan törekvés a kreativitás és egy jövőkép vagy ideális állapot szintézise révén, amely radikális fejlesztésekkel jár és a jelenlegi szinten túlmutató, nem várt termékeket, folyamatokat, rendszereket hoz létre, vagy értéket teremt az ügyfél számára.

A WORKSHOP SORÁN A RÉSZTVEVŐK MEGISMERIK:

  • a négy problémamegoldó megközelítést, amelyek szinte bármely üzleti probléma esetén hatékonyak;
  • hogyan érdemes az „abnormális helyzetek” kezelésétől elindulni az összetettebb problémamegoldó rutinok felé, amelyek fejlesztik az embereket és sokszínűbb folyamatos fejlesztési kultúrát hoznak létre;
  • mikor, hogyan és melyik típust érdemes használni, valódi példákon keresztül bemutatva;
  • melyek az egyes problémamegoldó típusok erősségei és korlátai;
  • mi az időzítés és ütemezés fontossága minden egyes rutin esetében;
  • melyek a fő ellenintézkedési típusok, és mikor érdemes használni ezeket;
  • mi a folyamatos fejlesztés legfőbb eszközei mögött húzódó szemlélet és logika.
AJÁNLJUK
  • Olyan operatív-, közép- és felső vezetők számára, akik a tudatosabb problémamegoldó folyamatokon keresztül hatékonyabban szeretnék felhasználni a szervezet erőforrásait
  • Változásmenedzserek, lean menedzserek és lean specialisták, mérnökök számára
  • Minden vezető és szakértő számára, aki fejlesztené saját és csapata problémamegoldó képességét
  • Bárki számára, aki fejleszteni kívánja lean problémamegoldó szemléletét, mert elege van a folyamatos tűzoltásból
OPERATÍV INFORMÁCIÓK

A workshopot Bereczki Csaba, a Lean Enterprise Institute Hungary egyik alapítója tartja.

Dátum: Egyeztetés alatt.
Időtartam:
 9:00 – 17:00
Helyszín: Egyeztetés alatt.

A workshop nyelve magyar!


RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK

Részvételi díj (tagoknak):
99.000,- Ft + ÁFA / fő
Részvételi díj (nem tagoknak):
165.000,- Ft + ÁFA / fő

amely tartalmazza Art Smalley,
Lean problémamegoldók kézikönyve című művét, valamint az ebéd és a szünetekben felszolgált kávé, üdítők árát.

Tovább a Tagfelvétel oldalra

Jelentkezésed beérkezése után előlegbekérőt küldünk, az ott feltüntetett banki adatok alapján várjuk a részvételi díj átutalását, legkésőbb a program előtti napig. A programokon való részvétel feltétele a hiánytalanul kitöltött jelentkezési lap és a részvételi díj befizetése. A részvételi díjak természetbeni juttatásnak minősülő tételeit (étel, ital) adó- és járulékfizetési kötelezettség terheli, amelyek megfizetése a megrendelő feladata, ezért a részvételi díjakról kiállított számla minden esetben külön fogja tartalmazni a természetbeni juttatások mértékét. A részvétel lemondása a rendezvény előtt több mint 14 nappal díjmentesen, 14 és 7 nap között a részvételi díj 50%-ának, a rendezvényt megelőző 7 napon belül pedig a teljes díj megfizetésével lehetséges. Jelentkezésével kijelenti, hogy a regisztrációs feltételeket megismerte, azokat maradéktalanul elfogadja.

BERECZKI CSABA

Bereczki Csaba a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát, majd ezt követően pályáját a gyártás, termelés területén kezdte el. A GE-nél ismerkedett meg a Six Sigmával és a lean szemlélettel, illetve kezdte el ezeket az elveket a gyakorlatban is alkalmazni és elterjeszteni. Multinacionális vállalatoknál – többek között Morgan Carbon, BNP Paribas, Avis Budget Group – szerzett vezetői tapasztalatot gyártás, ellátási lánc, bank, szolgáltatás és szolgáltató központ működés terén. Ezeknél a vállalatoknál a lean szemléletű működés kialakítását, vagy a működési kiválósági programokat támogatta operatív, folyamatfejlesztési, illetve lean szakmai vezetőként kezdetben Magyarországon, majd később Európa szerte. 2014 óta az Integrated Consulting Group csapatának is tagja.

2011 óta alapítóként és elnökségi tagként a Lean Enterprise Institute magyarországi szervezetét építi, a nemzetközi Lean Global Network (LGN) több munkacsoportjának is tagja. A 2014-ben elindult Bosch Lean Akadémia pilot projekt vezetője (LEI), a gemba tanulási modell egyik kifejlesztője, valamint vezető oktatója.