A lean alkalmazása csak akkor hozza meg a várt eredményeket, ha a vállalat minden szintjén, minden nap, mindenki tesz érte!
A szakmai hírlevél elolvasásához szükséges idő: kb. 2 perc
Szerző: John Shook
Fordította: Darnyik Judit
Amint az gyakran megesik, a múltkor is „szakértőként” mutattak be egy vállalati eseményen. Soha nem rajongtam ezért a kifejezésért. A lean szemlélet képviselői inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy tapasztalatokat gyűjtsenek, tanuljanak belőlük és a tanulságokat alkalmazzák az aktuális probléma megoldására. A szakértő fogalmát viszont gyakran egy tanúsítási folyamat szentesíti, valamint túl gyakran testesül meg olyan fejlesztésekben, amikor egy csapat szakértő megrohamozza a céget, hogy „fejlessze” azokat, akik a tényleges munkát, a vállalkozás értékteremtő folyamatát próbálják végezni.
Bár a lean alkalmazása során a tapasztalás és a fejlesztési események során szerzett szakértelem a fejlődés és tanulás lean megközelítésének a része, a lean gyakorlat azonban nem szakértőkre és nem is fejlesztési eseményekre épül. A lean nem lean, ha nem érint mindenkit, minden nap, egész nap.
Ezért hasznosnak tartom feltenni magamnak a kérdést, vajon csoportom minden tagja alkalmazta-e ma a lean elveket? És én?
Forrás: lean.org
A cikk eredeti, angol nyelvű változata itt olvasható.
Kérjük, amennyiben a fordítással kapcsolatban észrevételed van, jelezd azt az info@lean.org.hu e-mail címen.
Könyvajánló
Vezető vagy és szeretnéd kihozni alkalmazottaidból a maximumot?
Érdekel, hogy mik azok a vezetői titkok, eszközök, melyek segítenek a tartós siker elérésében?
Szeretnél igazi lean szemléletű vezetővé válni?
A Tisztelet ereje – Regény a lean szemléletű vezetésről című könyv segíteni fog saját magad, és csapatod fejlesztésében, így együtt tudtok tartós sikereket elérni! Alapmű azok számára, akik szeretnék elsajátítani a lean szemléletű vezetés alapjait.