Restaurant Experiment: Lean Strategies to Transform Operations and Customer Experience (90 perc)

Oriol Cuatrecasas
Director 
Lean Institute Spain

Molnár Szabolcs
elnök – Magyarországi Lean Szövetség
ügyvezető – Lean Enterprise Institute Hungary

The hospitality and restaurant industry faces persistent challenges, including operational inefficiencies, waste, and customer dissatisfaction caused by outdated practices like mass production and batch processing.

 

This session explores the findings of a groundbreaking two-month experimental restaurant run by the Lean Institute in Barcelona in 2024, where lean principles were applied to transform kitchen operations.

Participants will learn how methodologies such as Just-In-Time (JIT), kanban systems, and continuous flow can revolutionize restaurant workflows while enhancing customer experience and reducing costs.

The session will also highlight how lean concepts can bridge the gap between kitchen operations and customer interaction, ensuring transparency and engagement.

Attendees will engage in an interactive exercise to apply these principles to real-world scenarios, gaining actionable insights that extend beyond the restaurant industry. 

Learning Objectives 

  • Explain how inefficiencies in traditional restaurant workflows impact customer value, including applying lessons to other industries.
  • Describe how applying lean principles like JIT, kanban systems, and pull production can optimize operations, improve efficiency and reduce waste in service industries and beyond. 
  • Discuss strategies to enhance customer experience through transparency and engagement in hospitality and other customer-focused settings.

This section is moderated by Szabolcs Molnár.

Túlélőkalauz vezetőknek: így kerüld el a dolgozók képzésével kapcsolatos 10 leggyakoribb hibát (90 perc)

Bartha Bea
Lean Coach, Senior TWI JI Szakértő
Lean Enterprise Institute Hungary

Szalay Attila
Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

„(Be)tanítani? Ugyan már, azt bárki tud!”
„Nálunk mindenki be van tanítva… valahogy.”
Ismerős? És nálatok, hogyan működik a (be)tanítás?

 

Ebben a szekcióban finoman tükröt tartunk és átbeszéljük, hogy:
miért nem lesz valaki profi attól, hogy „három napig ott áll valaki mellett”?
miért nem mindig az „öreg róka” a legjobb oktató?
– hogy van az, hogy sokan még mindig csak találgatják, „kiknek a felelőssége is” a betanítás?
– hol van a tudatos képességfejlesztés, amikor nem egy új belépőről van szó?
– miért nem működik a képességfejlesztés magától, és hogyan tehetjük a napi vezetői gyakorlat részévé?

 

A TWI Job Instruction nem varázslat, hanem módszer, ami a napi menedzsmentrendszer része. A tudatos és gyors (be)tanítás titkos fegyvere, amivel nemcsak a fluktuáció és a selejt csökken, hanem a teljesítmény is nő és a dolgozók sem őrlik fel egymást (és minket sem). Ráadásul fizikai és szellemi dolgozóknál is működik – persze, ha jól csináljuk.

 

Ebben a szekcióban valós példákon keresztül megtudhatod, milyen eredményeket hozhat ez a módszer, hogyan illeszthető a napi menedzsmentrendszerbe, illetve, mi az a 10 leggyakoribb hiba, amivel magunk alatt vágjuk a fát.

 

Gyakorlatias, őszinte és kissé szemtelen szekció arról, hogyan lehet a betanításból versenyelőny, nem csak kipipált feladat. Vezetőknek, HR-eseknek, mindenkinek, aki tudja, hogy „ez a téma valahogy mindig sántít.”

 

Gyere, mert garantáltan lesz „aha-élmény” és talán pár mosoly is. 😊

10 Years of Lean Transformation – Use Case on What to Do and What Not!!! (90 perc)

Michal Major
Managing Director
Beko Manufacturing Slovakia

Molnár Szabolcs
elnök – Magyarországi Lean Szövetség
ügyvezető – Lean Enterprise Institute Hungary

Join me for a behind-the-scenes look at a decade-long lean transformation journey at Beko Manufacturing Slovakia, producing home appliances for global markets with over 1,000 employees.

 

Beko is part of the Arçelik Group, Europe’s 3rd largest home appliance manufacturer. Today, Beko products are sold in over 130 countries, with one sold every 2 seconds somewhere in the world. Beko is known for its commitment to innovation, operational excellence, and continuous improvement – making it a flagship example of lean in action.

 

In this session I will walk you through real-life milestones, successes, and lessons learned from the very start of our lean transformation. Discover how data collection, prioritization, and business case thinking have shaped our approach, and how lean tools were expanded and scaled over time. You’ll also get a glimpse into how Industry 4.0 technologies were integrated as a natural part of our transformation – bridging the gap between digital and operational excellence.

 

I invite you to join me for this session if you are a manager, a lean leader, a specialist involved in digital transformation or if you are looking to scale lean initiatives in a complex manufacturing environment. I will share real stories, practical insights, and hard-earned lessons from our 10-year journey. And don’t hold back, bring your questions! We will wrap up with an interactive Q&A where we can dive even deeper together.

 

This section is moderated by Szabolcs Molnár.

A lean érettség mérésének receptje – Na, de miből is főzünk? (40 perc)

Horváth Ádám
Lean Project Manager
Audi Hungária Zrt. Járműgyára

Husvéth Zsolt
APS (Audi Productions System) Koordinator
Audi Hungária Zrt. Járműgyára

Demeter Dénes
Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Nálatok is rendszeresek a lean auditok? Ti hogyan méritek a lean érettséget? Mire használjátok az eredményeket? Azok valóban kapcsolódnak az üzleti célokhoz?

 

Nálunk is felmerültek ilyen és ehhez hasonló kérdések, azonban fontosnak tartottuk, hogy a lean érettséget ne azonosítsuk a lean eszközök használatának gyakoriságával. Arra kerestük inkább a választ, hogy mely vezetői rutinokat, képességeket kell fejleszteni egy termelési részleg üzleti céljainak eléréséhez.

 

Szekció során megosztjuk veled, hogy mi milyen lépéseken keresztül építettük fel azt a lean értékelési rendszert, amely teljeskörű képet ad a vizsgált szervezet vezetői rutinjairól, lean problémamegoldó gyakorlatairól és folyamatainak hatékonyságáról.

 

Ez egy „diagnosztikai eszköz”, amelynek nemcsak a felépítését mutatjuk be, hanem megosztjuk veletek a használat során szerzett tapasztalatokat is. Megtudhatod, milyen kihívásokkal, nehézségekkel szembesültünk az alkalmazása során.

 

Neked ajánljuk ezt a szekciót, ha saját szervezeted lean átalakításán, fejlesztésén dolgozol és keresed a továbblépés lehetőségét, új célokat szeretnél meghatározni. (És Kovács Marcinak is a 2B-ből 😊)

 

A szekció moderátora Demeter Dénes.

Ne lassíts, támogass: úton a (valóban) támogató irodai területek felé (40 perc)

Lovasi Gábor
OD Specialist
HELL ENERGY Magyarország Kft.

Novák Norbert
OD & Internal Communications Lead
HELL ENERGY Magyarország Kft.

Antal Ágnes
Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Nálatok is akadoznak néha az adminisztratív folyamatok? Lassítják a munkát, ahelyett, hogy támogatnák azt? Ráadásul egymásra mutogatnak az egyes területek?

 

Mi is azt tapasztaljuk, hogy az adminisztratív és támogatói területek is tele vannak veszteségekkel. A sok manuális folyamat, a párhuzamos munkavégzés vagy az információ hiánya lassítja a szervezet működését.

 

Ez a szekció gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan lehet feltárni a veszteségeket, egyszerűsíteni a folyamatokat és támogatni az eredményesebb vállalati működést.

 

Elmeséljük Működési Kiválóság projektünk eddigi tapasztalatait és megismerheted a bevont területeken indított akciókat is. Interaktív módon feldolgozzuk az osztályon belüli, illetve a társterületek közötti nem megfelelő kommunikáció és információáramlás témáját.

 

Válaszd ezt a szekciót, ha te is szeretnéd az adminisztratív és támogató területeket transzparenssé, hatékonyabbá és kommunikációs hézagoktól mentessé tenni!

 

A szekció moderátora Antal Ágnes.

Hogyan csökkentheted a termékváltás idejét és növelheted ezzel a hatékonyságot? (40 perc)

Varga Réka
folyamatfejlesztő mérnök
Bonduelle Central Europe Kft.

Barhács Csaba
Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Nálatok is ingadoznak a gépek átállási idejei? Nem tudtok időben és megfelelően tervezni? Nem kiegyenlített a gyártás terhelése? Szeretnéd fejleszteni a termékváltási folyamataitokat?

 

Előadásommal egy valós példán keresztül keltem életre a folyamatok elemzésének izgalmát, és ösztönzöm azt a kíváncsiságot, amely elvezet azok mélyebb megértéshez.

 

Az A3 keretrendszer segítségével bemutatom, hogyan vittük végig és milyen módszerekkel tettük sikeressé egy csomagolósoron végrehajtott folyamatfejlesztésünket.

 

Neked ajánlom ezt az előadást, ha szintén hasonló problémákkal küzdesz és szeretnél egy konkrét, gyakorlati példán keresztül inspirációt kapni a jövőbeni fejlesztéseitekhez. Ne aggódj, akkor is itt a helyed, ha irodai környezetben dolgozol, mert az általam bemutatott elvek bármely környezetben hatékonyan alkalmazhatóak.

 

A szekció moderátora Barhács Csaba.

Insight és innováció a magyar egészségügyben? Igen, lehetséges! (40 perc)

Barna Máté
Service Design oktató, tréner
MOME, Cellux Lab

Csernátony Fanni
Service Design képzésvezető, oktató, tréner
MOME, Cellux Lab

Barhács Csaba
Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Ebben a szekcióban esettanulmányokat ismerhetsz meg a Semmelweis Egyetem (SOTE) Gyermekklinika és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös service design projektjéből.

 

A MOME és a SOTE közötti együttműködés keretében a MOME Service Design szakirányú továbbképzésének hallgatóival három, a Gyermekgyógyászati Klinika által meghatározott folyamatot vizsgáltunk az alábbi témákban:

gyerekekkel és szülőkkel való kommunikáció a röntgen és ultrahang osztályon,
tájékozódási rendszer felülvizsgálata a Tűzoltó utcai részlegen,
szülők bentalvási körülményeinek vizsgálata a Bókay utcai részlegen.

 

A projekt első felében három hallgatói csapat kutatást végzett különböző service design módszerekkel, hogy feltárják a témában érintett szereplők igényeit és problémáit, majd a tervezési szakaszban megfelelő megoldásokat tudjanak javasolni.

 

A szekcióban megismerheted a legjobb ötleteket, valamint a kreatív folyamat egyes lépéseiben használt konkrét eszközöket. Mindvégig fókuszálunk a gyakorlati alkalmazhatóságra és a projektek tanulságaira, amelyekről lehetőséged lesz beszélgetni a projekt szakmai vezetőivel.

 

Neked ajánljuk ezt a szekciót, ha érdekelnek az egészségügyi témájú projektek vagy a service design témaköre, bár a bemutatott módszerek szinte minden iparágban használhatóak felhasználóközpontú és innovatív szolgáltatások fejlesztésére.

 

A szekció moderátora Barhács Csaba.

Mi a HR szerepe egy lean transzformációban? (40 perc)

Pinczés Balázs
elnök
Magyarországi HR-Network Egyesület

Tarcsay Gergely
HR Business Partner Supply Chain
EAA & Hungary

Signify

Bereczki Csaba
Partner, Senior Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Hogyan tudja támogatni a HR a fejlesztéseket?

Hogyan kapcsolódik (egyáltalán kapcsolódik-e) a dolgozók képességfejlesztése a folyamatok fejlesztéséhez?

Nálatok is előfordul, hogy egymásra mutogatnak az egyes területek?

 

Ilyen és ehhez hasonló kérdések merültek fel a Magyarországi HR-Network Egyesület HR vezető tagjai között. Egyetértettünk abban, hogy itthon még rengeteg lehetőség van a HR és a lean kapcsolatában. Azon szervezetekben, ahol a HR és a lean folyamatok összekapcsolódnak ott azonnali eredmények tapasztalhatók.

Ebben a szekcióban közösen feltárjuk és átgondoljuk a fentieket. Megismerheted a HR szerepét a lean transzformációban és arról is fogunk beszélgetni, hogyan támogathatja a HR a lean folyamatokat. Azt is megvizsgáljuk, hogy a dolgozók képességfejlesztése hogyan kapcsolódik a folyamatok fejlesztéséhez és az üzleti problémák megoldásához.

A szekció során előadások és esettanulmányok segítségével bemutatjuk a lean HR gyakorlatokat, azok eredményeit és kihívásait. Célunk, hogy interaktív módon dolgozzuk fel ezt a mindenkit érintő témát, ezért kérdéseiddel, tapasztalataid megosztásával akár neked is lesz lehetőséged alakítani a szekció haladását.

Válaszd ezt a szekciót, ha HR szakemberként, leanesként, vezetőként, kulcs munkatársként téged is érint a lean transzformáció és szeretnéd megérteni, hogyan támogathatja a HR a lean folyamatokat.

A szekció moderátora Bereczki Csaba.

Lean a gyakorlatban – kihívások, jó gyakorlatok, tapasztalatok a leanről (40 perc)

Hosszu Róbert
Managing Director
NI Hungary 

Kelemen Béla
MOL Csoport működési kiválóság igazgató
MOL Nyrt.

Király-Kósa Anna
OE&EHS vezető
Bonduelle Central Europe Kft

Páll Liliána
Supply Chain Manager
Tecnica Group 

Szalai Csilla
minőségbiztosítási vezető
Keskeny Nyomda

Szalay Csaba
Partner, Senior Lean Coach
Lean Enterprise Institute Hungary

Öt beszélgetőpartner különböző méretű, különböző kultúrájú, más-más lean érettségű vállalattól. Mindannyian más pozícióban, a szervezet különböző szintjeiről. Van, aki multinacionális vállalattól, és van, aki magyar tulajdonú cégtől.

 

– Mi a lean transzformáció sikerének titka?

– Mi az, amit ők legközelebb máshogy csinálnának?

Mivel kezdjen, aki most indul el a lean úton?

Hogyan kezdje újra, aki egyszer már zsákutcába jutott?

 

Ebben a szekcióban ilyen és ehhez hasonló kérdésekről folyik majd a beszélgetés Szalay Csaba vezetésével.

Csatlakozz te is és kérdezd meg tőlük azt, ami jelenleg foglalkoztat a lean transzformációval kapcsolatban.

 

A szekció moderátora Szalay Csaba.