Lufthansa Systems Hungária Kft. – Steve Bell

Lufthansa Systems Hungária Kft. – Steve Bell
2012. szeptember 25.


steve_bell_lufthansaNagyszerű lehetőség volt számunkra Steve Bell vállalatunknál tett látogatása, valamint igazi segítséget nyújtottak a látottak alapján tett javaslatai és iránymutatásai. Elsődleges célunk az volt az esemény kapcsán, hogy a lehető legtöbb információt és tanácsot tudjuk kivenni a napból annak érdekében, hogy még nagyobb önbizalommal folytassuk a „lean utazásunkat” ezen iránymutatások mentén.

A napot négy részre osztottuk fel: nyitásként egy generikus képet adott a vállalatról és céljainkról a vezetés, majd a két fő ágazatunkban, aszoftverfejlesztésben és a rendszerüzemeltetésben folytattunk le egy – egy workshoppal egybekötött gemba walkot. Végezetül egy a vállalat dolgozóinak tartott előadás után zártuk a napot a vezetés számára adott reflekciókkal.

Felütésként a vezetés egy átfogó képet adott a törekvéseinkről, az azok támogatását biztosító rendszerről, annak már működő funkcióiról, illetve az ehhez kapcsolódó kihívásokról.

Az iparágunk sajátossága, hogy az értékteremtő folyamatok nem kézzelfoghatóak, mint a gyártásban, hanem többnyire modellekben/folyamatleírásokban érhetőek tetten. Az anyag és információáramlás issue tracking, ticketing, verziókövető és dokumentumkezelő rendszerekben történik a definiált folyamatok mentén. A gemba walk ebből kifolyólag bonyolult, de semmiképp sem lehetetlen.

stevebell_eloadoAz előkészületekre nagy hangsúlyt fektettünk, hogy megfelelő vizualizációval rövid idő alatt tudjuk bemutatni az egyes szakmai területek jelen működését és kihívásait. Ez meg is térült abban, hogy a két fő ágazatban lefolytatott gemba walkot követő workshopra több idő maradt, melynek keretében az általunk legfontosabbnak ítélt kihívásokat az asztalra tudtuk tenni, és így hasznos útmutatásokat kaptunk a további lépések tekintetében.

A szoftverfejlesztési területen konkrét megerősítést kaptunk, hogy folytassuk az agilis szoftverfejlesztés kiterjesztését a lehető legtöbb projektre az ügyfeleink bevonásával.

A rendszerüzemeltetés esetében a hangsúly a mérőrendszerek, mérési módszerek finomításán volt.

A vállalat dolgozóinak tartott előadás a nap közben látottak és tapasztaltak alapján lett a cégünk számára testre szabva; így a legfontosabbnak ítélt fókuszterületek kaptak kellő hangsúlyt a határozottabb továbblépés érdekében.

A záró eseményen elhangzott legfontosabb üzenetek a következőek voltak:

  • fejlesztés projektek esetében ügyfél (képviselője) legyen a csapat része
  • csökkentsük tovább a szállítási ciklusidőt illetve naponta biztosítsuk a hibamentességet
  • folyamatosan fejlesszük a mérőeszközeinket és az azon alapuló döntéshozó rendszereinket
  • törekedjünk még közelebb hozni a stratégiát a mindennapokhoz
  • folytassuk és támogassuk a tanulást és a kísérletezést, és osszuk meg a tapasztalatokat
  • erősítsük a vizualizációs eszköztárunkat az értékteremtés kézzelfoghatóbbá tételéért.

Köszönjük a LEI Magyarországnak, hogy lehetővé tette számunkra ezt a napot.

Írta: Demeter Dénes minőségirányítási és lean menedzser
Lufthansa Systems Hungária Kft.

Minden vélemény számít!