ESAB_logo

ESAB Hungary Kft.
Fókuszban a Lean Transzformációs Modell
2014. október 13.

lmk

Fókuszban a LEI Lean Transzformációs Modell
2014. október 13.

A Lean Menedzser Kerekasztal (LMK) tagok októberben az ESAB Shared Service Centerében (SSC) tölthettek el közösen egy tartalmas szakmai napot.

A program napirendi pontjai az alábbiak voltak:

  1. ESAB SSC bemutatkozása
  2. Gemba-séta
  3. LEI beszámoló a Lean Global Network (LGN) éves elnökségi üléséről, valamint az LGN és a Lean Educators Academic Network (LEAN) által szervezett European Lean Educators Conference (ELEC) programsorozatról
  4. A LEI (John Shook) Lean Transzformációs Modelljének részletes bemutatása

Hoffer_Gabor1) Gergely Balázs ESAB CBS Lean Supervisor és Bacsó Bálint ügyvezető igazgató bemutatták az ESAB vállalatcsoportot és budapesti szolgáltató központjuk (SSC) működését. A 170 fős irodát két főállású Lean/Black Belt munkatárs támogatja. Figyelemre méltó, hogy az SSC kulcsszerepet játszik a vállalatcsoport többi cégének (frissen felvásárolt vállalatok) integrációjában is. Minden folyamatot feltérképeztek és a folyamatos fejlesztés Kaizeneseményeit egy éves tervben követik. Minden Kaizen esemény hasznát (költség vagy átfutási idő csökkentés) mérik és nyomon követik. Egy-egy esemény minimum haszna jól kimutatható megtakarítás kell legyen, aminek már a következő negyedévben jelentkeznie kell. Az ESAB problémamegoldó módszere az RCCM (Root Cause / Counter Measure lap). Ennek alkalmazására több példát is láttunk a prezentációban és a Gemba-sétán is.

2) A Gemba-séta a már megszokott módon történt. Először is felkészültünk a sétára azzal, hogy tisztáztuk mi a házigazda célja és a mi a szemlélő célja a megfigyeléssel. Gondolataink strukturálásához a LEI Lean Transzformációs Modelljének 5 elemét hívtuk segítségül:

  • esab_gembaVállalati célok
  • Folyamatfejlesztés
  • (Dolgozói) Képességek fejlesztése
  • Menedzsment rendszerek, vezetői viselkedés
  • Alapvető gondolkodás, feltételezések, melyekre a Kaizen stratégia alapul

A felkészülés után két folyamatot volt lehetőségünk bejárni. Először a Central Order Desk, majd az Invoice Processing folyamatokat figyeltük meg, amely után természetesen nem maradhatott el a résztvevők szokásos visszajelzése sem a vendéglátóink felé a látott folyamatokról, kihívásokról.

3) A délután folyamán Bereczki Csaba (LEI) beszámolt a 2014-es év Lean Global Network (LGN) elnökségi üléséről, ahol többek között a LEI Lean Transzformációs Modell és a LEI Value Proposition témakörök szerepeltek, mint a lean szakmát meghatározó, előremutató témák.

A másik téma a European Lean Educators Conference (ELEC) programsorozat volt, amelynek fő témái voltak: az oktatási intézmények szerepe a lean oktatásban, a tanuló üzem, tanuló iroda, illetve a Toyota-Kata meghatározó szerepe.

4) A napot a Lean Transzformációs Modell részletes áttekintésével zártuk, illetve egy gondolatindító beszélgetéssel annak alkalmazási lehetőségeiről. A hazai LEI ezt a modellt szeretné minél több környezetben tesztelni, ezért arra kéri a tagvállalatokat, hogy ahol lehetséges használják a modellt és adjanak róla visszajelzést.

Lean_Transzformacios_Modell

Köszönjük házigazdáinknak a gondos szervezést és a remek, tartalmas programot!

Írta: Somogyi Balázs EMEA Quality and Environmental Manager

Lexmark Magyarország